پنجشنبه

گفت‌و‌شنودِ «راجر واترز» با «کاوه باسمنجی»



گفت‌و‌شنودی با "راجِر واتِرز Roger Waters"، هنرمندِ خنیاگری که از «پایبندترین و والاترین آدمیان جهان» است.

گفت‌و‌شنودِ بسیار شنیدنی «راجر واترزِ» [نوازنده‌ی گیتارِ بِیس و آکوستیک، و سرپرستِ پیشینِ گروهِ بزرگ و یگانه و ارجمند "پینک فلوید Pink Floyd"] با «کاوه باسمنجی» را از دست ندهید
این گفت‌و‌شنودِ شنیدنی و دیدنی و آموزنده، رآی و دیدگاه‌های «راجر واترز» درباره‌ی رویدادهای ناگوار و جان‌گداز و دل‌خراشِ «خوردادِ خونینِ ایـرانیـان» [خوردادِ ۲۵۶۸ (۱۳۸۸)]، «واخواست های (اعتراضات) مردمیِ سالِ ۲۵۶۸ (۱۳۸۸) [ژوئَنِ ۲۰۰۹ ترسایی] ایـرانیـان»، و «سرکوب و کشتار و دستگیری و شکنجه‌ی دژخیمانه و ددمنشانه‌ی واخواستگران (معترضان)»، به دست و دستورِ «رژیم»، و ... را برای «شنونده» و «بیننده» آشکار می‌نماید.
هم‌چنین رآی و دیدگاه این هنرمندِ یگانه درباره‌ی درون‌مایه‌های «خدا» و «دین» و ... و پیامدهای «آمیزش دین با فرمان‌روایی و کشورداری»، و نگرانی ژرف و اندوه بی پایان و درد بزرگ او از «رنج‌های گرانِ آدمیان» و نیز دیدگاه ویژه‌ی او درباره ی شور (حسِ) آشفتگی و آشوب‌زدگی (ناامنی) در کشوری و هنگامه‌یی (زمانه و شرایطی) که در آن، هر دمِ زندگیِ آدم، می‌تواند واپسین دَمِ دَمِ واپسین باشد، بخش دیگری از دیدگاه‌های این هنرمند بزرگ و ارجمند و آدم(انسان)دوست و این رزمنده‌ی دلاور و ارزشمند نبرد با نادانی و پلشتی و خودکامگی را در بر می‌گیرد و بازمی‌تاباند.

پ.ن: این گفت‌و‌شود در «کانالِ تله‌ویزیونیِ بی‌بی‌سی» و هم‌چنین برای «بخشِ پارسی زبانِ کانالِ تله‌ویزیونیِ بی‌بی‌سی» فراهم آمده و بر روی تارنمای «یوتیوب» نیز در درست‌رَس است.

هیچ نظری موجود نیست: